Bloğunuz İçin Search Console



Blogu Serch Console'a Ekleme

Bu yazımda sizlerle birlikte kurduğumuz blog sitesini Google Search Console'a ekleyeceğiz. Daha önceki yazımda bu blog sitesi açmayı detaylı bir şekilde anlatmıştım. Eğer blog siteniz yoksa veya nasıl kuracağınızı bilmiyorsanız buradan ücretsiz ve kolay bir şekilde blog sitesi açmayı öğrenebilirsiniz. Daha sonra blog sitenizi search console'a ekleyerek Google arama sonuçlarında sitenizin görünmeye başlamasını sağlayabilirsiniz. Bu yöntem Google arama motorunda üst sıralara çıkmanızı sağlayacaktır.

Google Search Console Nedir?

Google Search Console, site sahiplerinin sitelerine arama motorlarına eklemelerini, istatistiklerini görebilmelerini sağlayan ücretsiz bir hizmettir. Siteniz ile alakalı sorunlar olduğunda veya sitenizin aramalarda çıkmasını özelleştirmeniz için mail yoluyla bilgilendirilirsiniz. Bu sayede sitenizin aramala sonuçlarında ki sorunlarını düzeltebilir veya arama sonuçlarında ki varlığınızı geliştirebilirsiniz. Şimdi ücretsiz ve kolay bir şekilde search console'a sitemizi ekleyelim.

Google Search Console Site Ekleme

-İlk olarak buradan search console'un ana sayfasına gidiyoruz.

-Burada karşımıza android uygulaması yada websitesi ekleyebileceğimiz adres kutusu gelecektir. Buraya sitemizin adresini giriyoruz ve daha sonra ''özellik ekle'' seçeneğine tıklıyoruz.

-Tıkladıktan sonra ''Alternatif Yöntemler'' kısmına girerek html etiketine tıklıyoruz. Tıkladıktan sonra size verilen kodu sitenizin html kodlarına girerek <head> kodunun bir veya birkaç satır altına doğrulama  yapıştırıyorsunuz. Yapıştırdıktan sonra ''Doğrula'' seçeneğine tıklayarak işlemimi sonlandırıyoruz. İşlem bittiğinde karşımıza tebrikler yazılı bir ekran gelecektir. Siteniz artık Google arama sonuçlarında yavaş yavaş çıkmaya başlayacaktır.

- Bu işlemi yapabileceğiniz farklı yöntemler de mevcut lakin ben size en kolay olan yöntemi paylaşmak istedim.

Google Search Consolu Neden Kullanmalıyım? 

Bu işi yapan binlerce yazar bu hizmeti kullanarak sitesinin Google'da üst sıralara çıkmasını sağladı. Herkesin yapabileceği kolay bir yöntemle sende bu işlemi kolaylıkla yapabilir ve Google arama motoruna blog siteni ekleyebilirsin. En çok aratılan kelimeleri görebilir, tıklanma oranlarını görebilir sitenin analizini yapabilirsiniz. Ücretsiz olması ve birçok farklı hizmeti içerisinde barındırması da en büyük avantajlarından birisidir. Ben de sitemi açtığımda hemen search console'a ekleyerek, search console'un kullanımı öğrendim. Sitenizin Google'da üst sıralara çıkmanıza sadece bu yöntemin değil başka yöntemlerle de sitenizin Google'da üst sıralara çıkmanızı sağlayacağını araştırmalarım sonucu öğrendim ve kullandım. Sitem kısa sürede Google'da önemli yerlere geldi. Tabi ki kısa süre desek de bir sitenin üst sıralara çıkabilmesi için 2-3 ay gibi bir süre yayında olması gerekir. 2-3 ayın sonunda Google'da ki sıranızdan içeriklerinizin kalitesine göre üst sıralara çıkabilirsiniz. Bu nedenle kaliteli içerikler yazmaya dikkat edin. Kaliteli içerikleri herkes gibi Google'da sever ve kaliteli içerikleri ilk sayfalara yerleştirir. Siteni üst sıralarda görmek istersen kaliteli yazılar yazmalısın.  Sitemizi kurduk içeriklerimiz tamam Google'da sitenize girilerek yazılarınızın okunmasını istiyorsunuzdur. Yukarıda da anlattığım ücretsiz bir şekilde google arama sonuçlarında çıkmamızı sağlayan search console'u kullanacağız. Sitemizi Google Search Console'a ekleyelim.

Sizler için araştırmaya ve blog sitesi açmak isteyenlere yardımcı olmak istiyorum. Bu nedenle Blog Site Rehberi'ni kurdum. Hayaliniz kendinize ait bir blog sitesi kurmak ve geliştirmek ise siteden yardım alabilirsiniz. Henüz çok sayıda içerik barındırmasa da kısa süre içerisinde daha fazla içerik atmaya çabalayacağım. Özgün ve kaliteli içerikler oluşturmak için emek sarf ediyorum. Emeğimin karşılığında sadece yazılarımın daha fazla kişiye ulaşmasını istiyorum. Altta ki yazıyı paylaş bölümünden yazıyı paylaşarak bana destek olabilirsiniz. Eksiklerimi, hatalarımı ve belirtmek istediğiniz her şeyi yorumara yazabilirsiniz. Takipte kalın👈


EmoticonEmoticon